Sustainable Arts and Crafts Institute of Thailand (Public Organization)
พระบาทสมเด็จพระปรมินทรมหาภูมิพลอดุลยเดช บรมนาถบพิตร ทรงลงพระปรมาภิไธยในพระราชกฤษฎีกาจัดตั้ง ศูนย์ส่งเสริมศิลปาชีพระหว่างประเทศ (องค์การมหาชน) พ.ศ. 2546 หรือ ศ.ศ.ป. ต่อมาพระราชกฤษฎีกาจัดตั้งสถาบันส่งเสริมศิลปหัตถกรรมไทย (องค์การมหาชน) พ.ศ. 2564 หรือ สศท. มีผลบังคับใช้ตามกฎหมาย เมื่อวันที่ 14 กรกฎาคม 2564
ซึ่งเปลี่ยนชื่อมาจากศูนย์ส่งเสริมศิลปาชีพระหว่างประเทศ (องค์การมหาชน) พร้อมทั้งให้มีการปรับปรุงวัตถุประสงค์ หน้าที่ และอำนาจของสถาบัน องค์ประกอบของคณะกรรมการสถาบันฯ ตลอดจนบทบัญญัติต่างๆ ที่เกี่ยวข้อง ให้สอดคล้องกับการดำเนินงานของสถาบัน โดยเป็นหน่วยงานหลักในการดูแลส่งเสริมและสนับสนุนศิลปหัตถกรรมไทยให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น อาทิ การส่งเสริมและสนับสนุนให้มีการประกอบอาชีพเพื่อสร้างผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทยอย่างยั่งยืน การพัฒนาคุณภาพและมาตรฐานของผลิตภัณฑ์ฯ ทั้งด้านเทคโนโลยี นวัตกรรม ความคิดสร้างสรรค์ และภูมิปัญญาท้องถิ่นมาประยุกต์ใช้ในการพัฒนาผลิตภัณฑ์การสร้างมูลค่าเพิ่มให้แก่ผลิตภัณฑ์ฯ ด้วยการเปิดและขายตลาดผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทยทั้งในและต่างประเทศซึ่งตามหน้าที่สามารถจัดให้มีและบริหารแพลตฟอร์มอิเล็กทรอนิกส์เพื่อส่งเสริมการซื้อขายผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทยได้ด้วยรวมทั้งส่งเสริมภาพลักษณ์และการขายของผลิตภัณฑ์ให้แพร่หลายสร้างและถ่ายทอดองค์ความรู้ และวิธีบริหารจัดการวัฒนธรรมในส่วนที่เกี่ยวข้องกับศิลปหัตถกรรมไทย และการรับรองมาตรฐานผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทย เป็นต้น


Vision
To inherit
Create and
Promote
Thai arts and crafts in every aspect, to progress for sustainability
Mission
1
To encourage and support people to have a career in creating sustainable products of Thai handicrafts.
2
To develop the quality and standard in making products of Thai handicrafts and to integrate technology, innovation, and local wisdom into products of Thai handicrafts.
3
To encourage and support the increasing value of Thai handicrafts products, to open and sell the products in Thailand and international markets, and to promote the branding images of Thai handicrafts to be well-known.
4
To Encourage and develop the potential of entrepreneurs in the Thai handicrafts industry to be more knowledgeable in management in manufacturing, finance, accounting, and marketing.
5
To inherit, promote, value, maintain, develop, and distribute the knowledge related to the wisdom of Thai handicrafts.
6
To create and convey knowledge and cultural management methods related to Thai handicrafts.
7
To set up a database of teachers, entrepreneurs, man powers, and information related to the Thai handicrafts industry.
8
To certify the quality standards of Thai handicraft products
9
To encourage and support registering patents, trademarks, and any intellectual properties for Thai handicraft workpieces.
Corporate Values

Synergy

Accountability

Creativity & Care

Integrity

Teamwork