About SACICT

History

Background
His Majesty King Bhumibol Adulyadej graciously issued the Royal Decree for the establishment of the SUPPORT Arts and Crafts International Centre of Thailand on September 20th, 2003. It was announced in the government gazette on October 31st of the same year and effective on the next day. The centre was therefore officially established as of November 1st, 2003 and called “SACICT" (pronounced “Sak-Sith”) for short according to its initial.

 

Objectives
According to Section 7 of the Royal Decree of the Establishment of the SUPPORT Arts and Crafts International Centre of Thailand (Public Organization) B.E. 2546 (2003), SACICT was established with the objectives to promote and support the integration of vocations leading to the creation of folk arts and crafts in line with Her Majesty Queen Sirikit’s projects as well as to promote their marketing domestically and internationally.

 

Rationale of the Establishment
The reason to establish SACICT is indicated in the final part of the Royal Decree of the Establishment of the SUPPORT Arts and Crafts International Centre of Thailand (Public Organization) B.E. 2546 (2003) as followings:
“Thai folk arts and crafts are handiworks with the values and the tradition of originality and refinement of Thai craftsmanship. It is, therefore, rational for the Bangsai Arts and Crafts Training Centre with the cooperation of public and private sectors to establish the SUPPORT Arts and Crafts International Centre of Thailand with an aim to promote, support and develop Thai folk arts and crafts as well as to expand their markets domestically and internationally. The Centre should be run independently and flexibly in order to facilitate the preservation and the development of Thai artistic heritage towards local and international appreciation.”

 

Management Structure
SACICT is the governmental agency, a nonprofit-making public organization, according to the Act of Public Organization B.E. 2542 (1999). SACICT is managed to accomplish the set objectives by Chief Executive Officer (CEO) and overseen by the Executive Board under the supervision of Minister of Commerce.

 
Vision

To become a Thai handicraft knowledge and preservation center, commercializing globally for sustainable community’s well-being.

อำนาจหน้าที่ความรับผิดชอบ
  • To organize the contests and sale of local arts and crafts products.
  • To develop and promote local arts and crafts products in terms of quality standards as well as the images and designs of such products and their packaging.
  • To promote and support their marketing activities and the expansion of their local and international markets.
  • To build up the network of support among different industries in terms of production and sale of local arts and crafts products, and to apply modern technology to techniques initiated through local wisdom or blend them together.
  • To develop training plans in terms of production , personnel and marketing management.
  • To provide support to and encourage the observance of the intellectual property rights of all types.
Corporate Values
S Synergy เสริมพลังสร้างคุณค่า
A Accountability จิตสำนึกในความรับผิดชอบ
C Creativity & Care มีความคิดสร้างสรรค์ และใส่ใจ ห่วงใย เต็มใจให้บริการ
I Integrity ยึดมั่นในคุณธรรมและจริยธรรม
T Teamwork ทีมประสิทธิภาพ และประสิทธิผล

 

 

 

Mission

(1)  ส่งเสริมและสนับสนุนให้มีการประกอบอาชีพเพื่อสร้างผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทยอย่างยั่งยืน

(2)  พัฒนาคุณภาพและมาตรฐานของผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทย รวมทั้งนำเทคโนโลยี นวัตกรรม ความคิดสร้างสรรค์ และภูมิปัญญาท้องถิ่นมาประยุกต์ ใช้ในการพัฒนาผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทย

(3)  ส่งเสริมและสนับสนุนการสร้างมูลค่าเพิ่มให้แก่ผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทย เปิดและขยายตลาดผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทยทั้งในและต่างประเทศ รวมทั้งส่งเสริมภาพลักษณ์และการขายของผลิตภัณฑ์
       ศิลปหัตถกรรมไทยให้แพร่หลาย

(4)  ส่งเสริมและพัฒนาศักยภาพผู้ประกอบการศิลปหัตถกรรมไทยให้มีความรู้ความสามารถในการบริหารจัดการด้านการผลิต การเงิน การบัญชี และการตลาด

(5)  สืบสาน ส่งเสริมคุณค่า ยกย่องเชิดชู รักษา พัฒนา และเผยแพร่องค์ความรู้ เกี่ยวกับภูมิปัญญางานศิลปหัตถกรรมไทย

(6)  สร้างและถ่ายทอดองค์ความรู้และวิธีบริหารจัดการวัฒนธรรมในส่วนที่เกี่ยวกับศิลปหัตถกรรมไทย

(7)  จัดทำฐานข้อมูลเกี่ยวกับครูศิลปหัตถกรรมไทย ผู้ประกอบการ บุคลากร และข้อมูลอื่นที่เกี่ยวข้องกับศิลปหัตถกรรมไทย

(8)  รับรองมาตรฐานผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทย

(9)  ส่งเสริมและสนับสนุนการจดทะเบียนสิทธิบัตร เครื่องหมายการค้า หรือทรัพย์สินทางปัญญาอื่นของงานศิลปหัตถกรรมไทย

Achievement

เป้าประสงค์ที่ 1 สืบสานงานศิลปหัตถกรรมไทย ให้ได้รับการสืบสาน สืบทอด เพื่อสร้างอาชีพ เลี้ยงตัวเองได้

เป้าประสงค์ที่ 2 สร้างสรรค์ผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทย เพื่อการต่อยอดเชิงพาณิชย์ มีกระบวนการผลิต ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อม

เป้าประสงค์ที่ 3 ส่งเสริมการตลาดผลิตภัณฑ์ศิลปหัตถกรรมไทย และจัดการวัฒนธรรม เพื่อสร้างรายได้การจำหน่ายผลิตภัณฑ์หัตถกรรมไทยเพิ่มขึ้นทั้งในและต่างประเทศ